Strona Główna Calibra Klub
Klub miłośników motoryzacji

Strona glowna  Szukaj  Uzytkownicy  Zarejestruj sie  Zaloguj sie 
 Ogłoszenie 

Logowanie do forum odbywa sie za pomoca adresu e-mail.

Problemy z dostepem do forum prosze zglaszac na maila administracja [ malpka ] calibraklub [ kropka ] pl



Poprzedni temat «» Następny temat
Autor Wiadomość
BiancoNeri1985 
Aktywny forumowicz





Wiek: 45
Dołączyła: 07 Mar 2010
Posty: 204
Skąd: hożuf
Wysłany: 2011-03-17, 13:41   Płyn chłodzący

Witam,

Mam kłopot z chłodzeniem. Zaobserwowałem, że ucieka mi płyn chłodniczy.
Najlepsze jest jednak to, że układ jest szczelny, a wentylator włącza się bez problemu - już to sprawdzałem.
Po dłuższej obserwacji wynikło, że płyn ucieka mi ze zbiorniczka przez korek!

Sytuacja wygląda tak:
1. Silnik osiąga temp. 110*C,
2. Płyn się gotuje i wypływa przez korek,
3. Włącza się wentylator.

Czy przyczyną może być awaria czujnika temp., który jest w chłodnicy?
 
 
Grabarz 
Klubowicz




Silnik: X20XEV '98
Wiek: 37
Dołączył: 17 Maj 2010
Posty: 487
Skąd: Sosnowiec
Wysłany: 2011-03-17, 13:54   

Ja tam się nie znam, ale wydaje mi się, że 110 to za dużo i powinien się wentylator wcześniej załączyć. Obstawiam, że czujnik do wymiany.
Ale to tylko zdanie lalika :)
 
 
Kiler 
Admin CK





Silnik: X25XE
Pomógł: 5 razy
Wiek: 40
Dołączył: 22 Mar 2009
Posty: 2074
Skąd: M-ce
Wysłany: 2011-03-17, 14:23   

Masz wode w ukladzie chlodzenia czy plyn chlodniczy ??
_________________


Status: ...
 
 
 
yano 
Klubowicz





Silnik: C20XE emerytstajl
Pomógł: 1 raz
Wiek: 40
Dołączył: 23 Sie 2010
Posty: 652
Skąd: żywiec
Wysłany: 2011-03-17, 15:54   

Termostat działa? chłodnica gorąca?
Możliwe że padł odpowietrznik w korku...
Czujnik temperatury na ecu może padł, jeżeli tak późno włącza się wentylator.
_________________
nowy projekt :)
http://forum.muratordom.p...C3%B3b-to-sam-)
 
 
 
milimetr 
Moderator





Silnik: 2.0i 8v[hybryda]
Wiek: 43
Dołączył: 21 Maj 2010
Posty: 985
Skąd: Grojec
Wysłany: 2011-03-17, 16:02   

Ja mam ustawiony wentylator poniżej 110 stopni jako pierwszy bieg, przy 110 już jest drugi ten mocny tryb.
To tez zdanie laika.
_________________
,,,
 
 
 
BiancoNeri1985 
Aktywny forumowicz





Wiek: 45
Dołączyła: 07 Mar 2010
Posty: 204
Skąd: hożuf
Wysłany: 2011-03-17, 18:59   

Kiler - tak, mam płyn nie wodę ;)

yano - termostat mam sprawny i chłodnica jest gorąca.
milimetr - Nie zauważyłem aby mój wentylator miał dwa tryby prędkości ;> Może to zależy od rocznika? Mój to '92
 
 
lugari 
Forumowicz




Silnik: X20XEV
Pomógł: 1 raz
Wiek: 40
Dołączył: 01 Mar 2009
Posty: 51
Skąd: skoczów
Wysłany: 2011-03-17, 22:55   

Temp. wody to jedno a znikający płyn to drugie.Masz samo Pb czy z lpg??Bo jeśli ta druga opcja to posprawdzaj wszystkie trójniki i przewody idące do reduktora,czyli wszystko to czy grzebią gazownicy.Napisz ile ci tego płynu ubywa.
_________________

Nigdy nie jedz szybciej niż lata twój anioł stróż
 
 
 
BiancoNeri1985 
Aktywny forumowicz





Wiek: 45
Dołączyła: 07 Mar 2010
Posty: 204
Skąd: hożuf
Wysłany: 2011-03-18, 01:57   

lugari - mam lpg. Ubywa mi prawie pół zbiorniczka przy jednym zagotowaniu, ale jak pisałem nie cieknie z układu lecz wywala przez korek... w innych miejscach jest sucho. Wentylator włącza się dopiero jak już wszystko się wylewa... Nie wiem czy to czujnik jakiś albo zapchany przewód? milimetr jeszcze mówił, że ma dwa biegi wentylatora :| ja nie.
 
 
lugari 
Forumowicz




Silnik: X20XEV
Pomógł: 1 raz
Wiek: 40
Dołączył: 01 Mar 2009
Posty: 51
Skąd: skoczów
Wysłany: 2011-03-18, 08:42   

Może to dość głupi pomysł ale spróbuj dać inny korek.W układze chłodzenia jest ciśnienie jak sie nie myle 1.3bara i jest ono wazne.Jesli korek nie trzyma to bedzie sie wszystko gotować.W korku jest zaworek zwrotny ,który ma sie otwierac przy zbyt wysokim ciśnieniu, może zaworek sie zapchał.Tyle na razie z mojej strony chyba ,że ma ktoś inny pomysł?????Jak to sprawdzisz to daj znac,bo na razie nie chce cie straszyc uszczelką na głowicy.
_________________

Nigdy nie jedz szybciej niż lata twój anioł stróż
 
 
 
BiancoNeri1985 
Aktywny forumowicz





Wiek: 45
Dołączyła: 07 Mar 2010
Posty: 204
Skąd: hożuf
Wysłany: 2011-03-18, 11:07   

To nie jest głupi pomysł bo sam już o tym myślałem. Nie mam jednak innego korka...

ps. a jak to jest z tymi biegami wentylatora?
 
 
lugari 
Forumowicz




Silnik: X20XEV
Pomógł: 1 raz
Wiek: 40
Dołączył: 01 Mar 2009
Posty: 51
Skąd: skoczów
Wysłany: 2011-03-18, 11:55   

Jaśli dobrze pamętam to Milimert ma w aucie klime wiec na pewno ma 2 biegi .W samochodzie Aquy auto bez klimy i tylko 1 bieg.Chyba ze ktos ma inaczej to chetnie sie sam dowiem.Koszt korka to okolo 10 zl ,jeśli to nie bedzie to to najwyżej browara sobie nie kupisz ale bedziesz miał korek na zapas:):):)
_________________

Nigdy nie jedz szybciej niż lata twój anioł stróż
 
 
 
Meon 
Aktywny forumowicz




Silnik: C20XE
Pomógł: 1 raz
Wiek: 38
Dołączył: 06 Cze 2010
Posty: 235
Skąd: Skoczów
Wysłany: 2011-03-18, 17:08   

Janek ... dobrze czytam że włącza ci się wentylator przy 110 i płyn ci się gotuje. 110 to jest stanowczo za dużo wymień czujnik termiczny wentylatora chłodnicy, ja u siebie takich temp nigdy nie miałem nawet kiedy miałem 8v.
Nie ważne czy jeden czy dwa biegi ja mam jeden bieg i schładza mi silnik bez problemu. Zajmij się temp bo silnik ugotujesz.
_________________
 
 
 
Abdul22 
Klubowicz





Silnik: X20XEV (2.0 16v Eco)
Wiek: 40
Dołączył: 14 Gru 2010
Posty: 95
Skąd: Sosnowiec
Wysłany: 2011-03-18, 20:44   

Z tego co ja wiem to termostat puszcza płyn w obieg przy 95 stopniach więc zacznij od czujnika chłodnicy,ewentualnie termostat.
 
 
 
milimetr 
Moderator





Silnik: 2.0i 8v[hybryda]
Wiek: 43
Dołączył: 21 Maj 2010
Posty: 985
Skąd: Grojec
Wysłany: 2011-03-18, 22:47   

Mam klimę i dwa biegi wentylatora i takich problemów teraz nie ma. Płyn mi uciekał ale trochę inaczej - sprawdzałeś czy oprócz korka nie masz jakieś nieszczelności na węzach - konkretnie czy opaski trzymają?
_________________
,,,
 
 
 
Kiler 
Admin CK





Silnik: X25XE
Pomógł: 5 razy
Wiek: 40
Dołączył: 22 Mar 2009
Posty: 2074
Skąd: M-ce
Wysłany: 2011-03-19, 07:47   

Zmien korek, moze zawor Ci nie trzyma i jak nabije cisnienie to wywala korkiem.
_________________


Status: ...
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group