Strona Główna Calibra Klub
Klub miłośników motoryzacji

Strona glowna  Szukaj  Uzytkownicy  Zarejestruj sie  Zaloguj sie 
 Ogłoszenie 

Logowanie do forum odbywa sie za pomoca adresu e-mail.

Problemy z dostepem do forum prosze zglaszac na maila administracja [ malpka ] calibraklub [ kropka ] pl



Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: Kiler 2011-08-14, 15:44
Autor Wiadomość
dawidkatowice86 
Wymiatacz forum
KC Moja Calinko :D




Silnik: C20NE (2.0i)
Wiek: 37
Dołączył: 29 Gru 2010
Posty: 446
Skąd: Katowice
Wysłany: 2011-06-28, 10:06   Wymiana koncowki stabilizatora

Dzis rano tzn po pracy zabralem sie za wymiane koncowki drazka stabilizatora nie powiem ze poszlo latwo troche roboty jest ale nie jest to jakas tragedia. Potrzebne narzedzia to klucz 13 najlepiej gedor :) brzeszczot do sciecia tulejki po starym laczniku. Przed rozpoczeciem prac :P uzyc WD40 na stara srube odkreci sie wtedy bardzo lekko :) a montaz to pestka. Ja sobie zamowilem w hurtowni dwa rodzaje tanszy i drozszy chcac wlozyc drozszy :) co sie okazalo nie pasuje nie chce wejsc na drazek, a tanszy prawie bez problemu wszedl :) wiec proponuje kupowac tansze :) pozdrawiam :)
_________________
CARPE DIEM :) i quid sit futurum cras, fuge quaerere :)
 
 
 
Kiler 
Admin CK





Silnik: X25XE
Pomógł: 5 razy
Wiek: 40
Dołączył: 22 Mar 2009
Posty: 2074
Skąd: M-ce
Wysłany: 2011-06-28, 22:18   

uzupelnij posta o fotki
_________________


Status: ...
 
 
 
dawidkatowice86 
Wymiatacz forum
KC Moja Calinko :D




Silnik: C20NE (2.0i)
Wiek: 37
Dołączył: 29 Gru 2010
Posty: 446
Skąd: Katowice
Wysłany: 2011-06-29, 16:15   

jakbym wiedzial to bym fotki robil :) w tym lub w przyszlym u lukasza bede to wymienial wiec wtedy zrobie pokolei i dodam na forum :) pozdro
_________________
CARPE DIEM :) i quid sit futurum cras, fuge quaerere :)
 
 
 
yano 
Klubowicz





Silnik: C20XE emerytstajl
Pomógł: 1 raz
Wiek: 40
Dołączył: 23 Sie 2010
Posty: 652
Skąd: żywiec
Wysłany: 2011-06-29, 18:25   

To może ja dodam od siebie, że dobrze w sklepie u sprzedawcy dobrać końcówkę z metalową opaską, jeżdżę około roku na takiej i zapomniałem, że coś takiego istnieje.
Fabryczne z tariamidu lubią pękać.
Niestety nie pamiętam już z jakiego modelu dobierałem, ale nie był to raczej opel.
_________________
nowy projekt :)
http://forum.muratordom.p...C3%B3b-to-sam-)
 
 
 
dawidkatowice86 
Wymiatacz forum
KC Moja Calinko :D




Silnik: C20NE (2.0i)
Wiek: 37
Dołączył: 29 Gru 2010
Posty: 446
Skąd: Katowice
Wysłany: 2011-06-29, 20:47   

aha no jest to liche ale trzeba bedzie poszukac hmm. Pozdrawiam Panie Januszu :P
_________________
CARPE DIEM :) i quid sit futurum cras, fuge quaerere :)
 
 
 
Kiler 
Admin CK





Silnik: X25XE
Pomógł: 5 razy
Wiek: 40
Dołączył: 22 Mar 2009
Posty: 2074
Skąd: M-ce
Wysłany: 2011-06-30, 09:49   

Poprostu kupuje sie taki:

_________________


Status: ...
 
 
 
Abdul22 
Klubowicz





Silnik: X20XEV (2.0 16v Eco)
Wiek: 40
Dołączył: 14 Gru 2010
Posty: 95
Skąd: Sosnowiec
Wysłany: 2011-07-01, 22:57   

Są dwa rodzaje i mają wieksze i mniejsze otwory na stabilizator :D
 
 
 
dawidkatowice86 
Wymiatacz forum
KC Moja Calinko :D




Silnik: C20NE (2.0i)
Wiek: 37
Dołączył: 29 Gru 2010
Posty: 446
Skąd: Katowice
Wysłany: 2011-07-02, 23:24   

Wow to odkryles ameryke hehe :D
_________________
CARPE DIEM :) i quid sit futurum cras, fuge quaerere :)
 
 
 
milimetr 
Moderator





Silnik: 2.0i 8v[hybryda]
Wiek: 43
Dołączył: 21 Maj 2010
Posty: 985
Skąd: Grojec
Wysłany: 2011-07-23, 17:16   

Dawid i po wymianie ok???
_________________
,,,
 
 
 
esc7 
Świerzop




Silnik: 20ne
Dołączył: 13 Sie 2013
Posty: 5
Skąd: Szczecin
Wysłany: 2013-08-15, 23:59   Dobrze patrzeć

Faktycznie są dwie średnice stabilizatora, ale rzecz najważniejsza to DOKŁADNE oględziny gumy w tulei tego łącznika. Część będących w handlu (uważam że to te lepsze) ma na gumie malutkie ZĄBKI jak na zakrętkach olejów i innych płynów technicznych, lekarstw itp - te przeciw otwarciu przez dzieci. Wciskając łącznik na stabila i obracając go przy tym w jednym kierunku zgodnie z pomniejszaniem się ząbka - łącznik wchodzi jak w masło. W kierunku przeciwnym ani drgnie. Podobnie pchając go na wprost także NIE wlezie.

Osobiście przesunąłem auto stojące na trzech kołach na betonie. Używając rury i podnośnika zapartego na ścianie, chcąc ostatecznie wcisnąć go na wprost - nie udało się.

Więc pamiętajmy, oczyścić powierzchnie, troszeczkę smaru najlepiej syntetycznego (sylikonowego - aby normalny nie trawił gumy), kierunek ząbków i rączkami wchodzi jak trzeba.
 
 
krychu 
Forumowicz





Silnik: c20ne
Dołączył: 12 Sie 2012
Posty: 85
Skąd: radomsko
Wysłany: 2013-08-16, 08:08   

w sobotę bawiłem się z wymianą wahaczy i też wymieniłem łączniki stabilizatora i dokładnie jak kolega wyżej opisał! nie ma lepszego sposobu!
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group