Strona Główna Calibra Klub
Klub miłośników motoryzacji

Strona glowna  Szukaj  Uzytkownicy  Zarejestruj sie  Zaloguj sie 
 Ogłoszenie 

Logowanie do forum odbywa sie za pomoca adresu e-mail.

Problemy z dostepem do forum prosze zglaszac na maila administracja [ malpka ] calibraklub [ kropka ] pl



Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: Kiler 2010-07-14, 10:04
Autor Wiadomość
Kiler 
Admin CK





Silnik: X25XE
Pomógł: 5 razy
Wiek: 35
Dołączył: 22 Mar 2009
Posty: 2045
Skąd: M-ce
Wysłany: 2011-06-03, 07:29   

Kody błędów; jak sczytać kod błędów
Co to są "kody błędów"?


Kody błędów (potoczne określenie) to nic innego jak "wychwycone" problemy z działaniem jednego z czujników sterownika wtrysku (dalej będziemy nazywać go ECU). ECU polega na odczytach z czujników w każdej chwili pracy silnika aby zapewnić optymalną jego pracę. Kiedy czujniki pracują niepoprawnie, ECU to "widzi" i zapisuje usterkę w swojej pamięci. Rozpoznanie usterki powoduje zapalenie się kontrolki "check engine" na tablicy rozdzielczej.

UWAGA: Kontrolka zwykle powinna być zapalona 30 sekund lub dłużej. W przeciwnym wypadku ECU zignoruje błąd i nie zarejestruje go w pamięci.


Jak odczytać "kody błędów"?

Istnieją dwie drogi. Pierwsza z nich to użycie komputera diagnostycznego TECH1 lub TECH2. Posiadają go wszystkie autoryzowane serwisy czasem również niezrzeszone warsztaty. Koszt takiej przyjemności to 50-100 zł. Druga opcja jest darmowa. Można zrobić to samemu spinaczem do papieru.
"Metoda spinacza" wymusza po włączeniu zapłonu miganie kontrolki "check engine" w określony sposób. Do nas należy obserwowanie ilości mignięć kontrolki, przerw pomiędzy mignięciami a następnie odczytanie kodów z tabeli.
Spinacza używamy do połączenia ze sobą (zwarcia) dwóch pinów w gnieździe (złączu) diagnostycznym, zwanym ALDL. Gniazdo to zwykle ma kolor niebieski i znajdziemy je w komorze silnika. Nie jest to jednak reguła, zależy od konkretnego modelu samochodu czy silnika.
Najczęściej nie ma też znaczenia czy silnik pracuje czy nie - kody i tak będą wyświetlane za pomoca kontrolki "check engine".





Które piny zewrzeć?

Jeśli posiadasz sterownik Bosch Motronic, GM-Multec lub Siemens Simtec 56.0 lub 56.1 (silniki Ecotec) musimy znaleźć 10-pinowe gniazdo diagnostyczne. W celu przejścia w tryb odczytu błędów należy zewrzeć piny A i B.
W przypadku sterownika Simtec 56.5 trzeba szukać gniazda ALDL 16-pinowego. W celu włączenia trybu odczytu błędów (kody typu P) zwieramy piny 5 i 6.




Czy można coś uszkodzić łącząc ze sobą złe piny?

Tak, jest to możliwe ale mało prawdopodobne, zależnie od tego jakie piny połączymy. Większość z nich ma napięcie równe 0V ale istnieją też piny, na których jest napięcie 12V (w zależności od tego jakie złącze ALDL posiadasz w swoim aucie). Jeśli nie mamy pewności, które piny połączyć, lepiej sprawdzić jeszcze raz na rysunkach.


Gdzie znaleźć złącze diagnostyczne?

Jeśli posiadamy system Motronic, GM-Multec lub Simtec 56.0 or 56.1 gniazdo znajdziemy w komorze silnika lub w obrębie skrzynki z bezpiecznikami. Szukamy 10-pinowego gniazda, które nie jest do niczego podłączone lub ewentualnie ma wpięty "terminator".
W przypadku układu Simtec 56.5, 16-pinowe złącza szukamy w skrzynce bezpieczników, pod plastikami w okolicy dźwigni hamulca ręcznego lub pod wybrzuszeniem w dywaniku przy fotelu pasażera.


Jak odczytać "kody błędów" w systemie Motronic lub GM-Multec?

Motronic i GM-Multec używają kodów dwucyfrowych. Silnik nie musi pracować w czasie odczytywania błędów lecz nic sie nie stanie jeśli go włączymy.
Jeśli właściwe piny zostały wcześniej połączone w gnieżdzie diagnostycznym możemy włączyć zapłon i rozpocznie się procedura odczytu. Kontrolka "chceck engine" zacznie migać. Każdy kod powtarzany jest trzykrotnie i dopiero wtedy po krótkiej przerwie wyświetlany jest następny (jeśli taki jest). Po wyświetleniu ostatniego kodu system przechodzi z powrotem do pierwszego. Przerwanie procedury odczytu następuje wraz z wyłączeniem zapłonu. Wymazać błędy z pamięci komputera możemy poprzez odłączenie na kilka minut akumulatora.

Zobaczmy przykładowe kody. Zapalenie kontrolki oznaczone jest gwiazdką (*) zaś przerwa kreską (-).

*-** (1 mignięcie, przerwa i 2 mignięcia = 12)
*-** (12)
*-** (12)

**-*** (23)
**-*** (23)
**-*** (23)


*-** (12)
*-** (12)
*-** (12)

**-*** (23)
**-*** (23)
**-*** (23)


*-** (12)
*-** (12)
*-** (12)

Kod 12 oznacza w tym przypadku inicjalizacje procedury odczytu (powtórzony jest trzykrotnie). Po nim następuje 23 (również wyświetlany 3 razy). Po dłuższej przerwie procedura rozpoczyna się od początku - wyświetla się kod 12.
Co oznaczają poszczególne kody podane jest na końcu.


Jak odczytać "kody błędów" w systemie Simtec 56.0/56.1?

Siemtec 56.0/56.1 używa również kodów dwucyfrowych. Silnik powinien pracować podczas odczytu błędów, w przeciwnym wypadku mogą zostać odczytane złe kody.
Procedura jest identyczna jak w przypadku systemu Motronic i Multec-GM z jednym wyjątkiem: Aby wymazać błędy z pamięci sterownika należy 30 razy właczyć zapłon na 5 sekund i wyłączyć.
Poza tym niektóre sterowniki wyświetlają dodatkowo kod 31 lub 19. Nie oznaczają one usterki jeśli podczas odczytu silnik był wyłączony.


Jak odczytać "kody błędów" w systemie Simtec 56.5?

Siemtec 56.5 używa kodów czterocyfrowych. Silnik powinien pracować podczas odczytu błędów, w przeciwnym wypadku mogą zostać odczytane złe kody.
Procedura wygląda bardzo podobnie jak w przypadku układu Simtec 56.0/56.1 choc same kody wyglądają inaczej. Zapalenie kontrolki oznaczone jest gwiazdką (*) zaś przerwa kreską (-). 10 błysków kontrolki oznacza 0 (zero).

**********-*-*-***** (10 mignięć, przerwa, 1 mignięcie, przerwa, 1 mignięcie, przerwa i 5 mignięć = 0115)
**********-*-*-***** (0115)
**********-*-*-***** (0115)

**********-***-***-********** (0330)
**********-***-***-********** (0330)
**********-***-***-********** (0330)


**********-*-*-***** (0115)
**********-*-*-***** (0115)
**********-*-*-***** (0115)

**********-***-***-********** (0330)
**********-***-***-********** (0330)
**********-***-***-********** (0330)


**********-*-*-***** (0115)
**********-*-*-***** (0115)
**********-*-*-***** (0115)

Niektóre ECU ponadto wyświetlają kod 0335 w przypadku, gdy odczyt dokonywany jest przy niepracującym silniku - nie oznacza to usterki. Należy wtedy załączyć silnik i powtórzyć odczyt. Jeśli kod 0335 wyświetlony zostanie ponownie, dopiero wtedy możemy traktować to jako faktyczny błąd.


Jaki system wtrysku znajduje się w Twoim samochodzie?

W przypadku Opla Kadett'a mamy do czynienia z systemem Multec (wtrysk jednopunktowy) albo Motronic (wtrysk wielopunktowy). Układy Siemensa były stosowane dopiero w silnikach Ecotek nie oferowanyh w Kadecie.

C14NZ (Multec)
C16NZ (Multec)
C18NZ (Multec)
18SE (Bosch L3 - kody Motronica)
C20NE (Motronic ML4.1/M1.5)
20SEH (Motronic ML4.1/M1.5)
C20XE (Motronic M2.5/M2.8)


Kody błędów sterownika GM-Multec (SPi, MPi, CFi, M and S):

12 - Inicjalizacja
13 - Sonda lambda - Brak zmian napięcia / obwód otwarty
14 - Czujnik temperatury cieczy chłodzącej - niskie napięcie
15 - Czujnik temperatury cieczy chłodzącej - wysokie napięcie
16 - Czujnik spalania stukowego
18 - System regulacji spalania stukowego
19 - Czujnik położenia i prędkości obrotowej - fałszywy sygnał
21 - Czujnik położenia przepustnicy [TPS] - wysokie napięcie
22 - Czujnik położenia przepustnicy [TPS] - niskie napięcie
24 - Czujnik przebytej drogi [VSS] - brak impulsów
25 - Wtryskiwacz - niskie napięcie
28 - Fuel pump relay contacts - contact problem
29 - Przekaźnik pompy paliwa - niskie napięcie
32 - Przekaźnik pompy paliwa - wysokie napięcie
33 - Czujnik ciśnienia bezwzględnego [MAP] - wysokie napięcie
34 - Czujnik ciśnienia bezwzględnego [MAP] - niskie napięcie
35 - Silnik krokowy - niewłaściwa liczba kroków
41 - Amplifier control signal, cylinders 2 and 3 (Direct Ignition System (DIS)) - wysokie napięcie
42 - Amplifier control signal, cylinders 1 and 4 (Direct Ignition System (DIS)) - wysokie napięcie
42 - Brak impulsów z ukladu zapłonowego
43 - Obwód recyrkulacji spalin
44 - Sonda lambda - mieszanka uboga
45 - Sonda lambda - mieszanka bogata
46 - Amplifier (Direct Ignition System (DIS)) control signal (A+B) - wysokie napięcie
47 - Zawór recyrkulacji spalin [EGR]
49 - Akumulator - Wysokie napięcie (powyżej 17V)
51 - ECU - uszkodzona pamięć
52 - Przekaźnik dopływu powietrza dodatkowego - niskie napięcie
53 - Przekaźnik dopływu powietrza dodatkowego - wysokie napięcie
54 - Potencjometr regulacji CO - napięcie wysokie lub niskie
55 - ECU - uszkodzony sterownik
56 - Elektrozawór dopływu powietrza dodatkowego - niskie napięcie
57 - Elektrozawór dopływu powietrza dodatkowego - wysokie napięcie
61 - Zawór odpowietrzania zbiornika paliwa [FTVV] - niskie napięcie
62 - Zawór odpowietrzania zbiornika paliwa [FTVV] - wysokie napięcie
63 - Amplifier control signal, cylinders 2 and 3 (Direct Ignition System (DIS)) - niskie napięcie
64 - Amplifier control signal, cylinders 1 and 4 (Direct Ignition System (DIS)) - niskie napięcie
65 - Primary ignition (distributor systems) - niskie napięcie
66 - Throttle position sensor [TPS] - Hose broken
67 - Air Flow Sensor [AFS], hot wire meter (air mass meter) - Signal is outside normal operation parameters (out of range)
68 - Air Flow Sensor [AFS], hot wire meter (air mass meter) - Faulty air mass meter signal, incorrect frequency
69 - Czujnik temperatury powietrza (wtrysk wielopunktowy) - niskie napięcie
71 - Czujnik temperatury powietrza (wtrysk wielopunktowy) - wysokie napięcie
72 - Amplifier (Direct Ignition System (DIS)) control signal (A+B) - Lead interruption, open circuit
75 - Kontrola momentu obrotowego (tylko ASB) - niskie napięcie
76 - Kontrola momentu obrotowego (tylko ASB) - wysokie napięcie
81 - Wtryskiwacz - wysokie napięcie
83 - Immobilajzer - brak lub zły kod
84 - Immobilajzer - brak sygnału
85 - Immobilajzer - zły sygnał
87 - Air conditioning cut-off relay - niskie napięcie
88 - Air conditioning cut-off relay - wysokie napięcie
92 - Camshaft sensor - faulty hall effect sensor or circuit
93 - Moduł sterujący QUAD (w ECU)


Kody błędów sterownika Motronic:

Kody Motronic są wspólne dla całej rodziny układów. Dalej podane są kody unikalne dla danej wersji sterownika.

Motronic
12 - Inicjalizacja (rozpoczęcie wywoływania kodów)
13 - Sonda lambda - Brak zmian napięcia / obwód otwarty
14 - Czujnik temperatury cieczy chłodzącej - niskie napięcie
15 - Czujnik temperatury cieczy chłodzącej - wysokie napięcie
48 - Akumulator - niskie napięcie
49 - Akumulator - wysokie napięcie
65 - Potencjometr biegu jałowego - niskie napięcie
66 - Potencjometr biegu jałowego - wysokie napięcie
73 - Przepływomierz powietrza [AFS] - niskie napięcie
74 - Przepływomierz powietrza [AFS] - wysokie napięcie
75 - Przełącznik biegów - kontrola momentu - niskie napięcie

ML4.1 do sierpnia 1989 roku
35 - Regulator biegu jałowego [ISCV] - brak lub niewłaściwa regulacja prędkości obrotowej biegu jałowego
44 - Sonda lambda - uboga mieszanka
45 - Sonda lambda - bogata mieszanka
46 - Czujnik temperatury oleju - niskie napięcie
47 - Czujnik temperatury oleju - wysokie napięcie
51 - Pamięć urządzenia sterującego - uszkodzona
67 - Czujnik położenia przepustnicy - stycznik biegu jałowego nie otwiera się
69 - Czujnik temperatury powietrza [ATS] - niskie napięcie
71 - Czujnik temperatury powietrza [ATS] - wysokie napięcie
72 - Czujnik położenia przepustnicy - stycznik pełnego obciążenia nie otwiera się

M1.5 od września 1989 roku
16 - Czujnik spalania stukowego 1 - brak zmian napięcia
18 - Czujnik spalania stukowego - brak sygnału porównawczego z ECU
19 - Czujnik indukcyjny - niewłaściwy sygnał prędkości obrotowej
21 - Czujnik położenia przepustnicy - wysokie napięcie
22 - Czujnik położenia przepustnicy - niskie napięcie
25 - Wtryskiwacze nr 1 i 2 - wysokie napięcie
26 - Wtryskiwacze nr 3 i 4 - wysokie napięcie
31 - Czujnik indukcyjny - brak sygnału prędkości obrotowej
38 - Sonda lambda - niskie napięcie regulacji
39 - Sonda lambda - wysokie napięcie regulacji
52 - Kontrolka "check engine" - wysokie napięcie
53 - Przekaźnik pompy paliwa - niskie napięcie
54 - Przekaźnik pompy paliwa - wysokie napięcie
55 - Uszkodzone urządzenie sterujące [ECU]
56 - Regulator biegu jałowego [ISCV] - wysokie napięcie
57 - Regulator biegu jałowego [ISCV] - niskie napięcie
61 - Zawór odpowietrzania zbiornika paliwa [FTVV] - niskie napięcie
62 - Zawór odpowietrzania zbiornika paliwa [FTVV] - wysokie napięcie
81 - Wtryskiwacze nr 1 i 2 - niskie napięcie
82 - Wtryskiwacze nr 3 i 4 - niskie napięcie
87 - Przekaźnik sprężarki klimatyzacji [AC] - niskie napięcie
88 - Przekaźnik sprężarki klimatyzacji [AC] - wysokie napięcie
93 - Czujnik Halla [HES] - niskie napięcie
94 - Czujnik Halla [HES] - wysokie napięcie

M2.5
16 - Czujnik spalania stukowego 1 - brak zmian napięcia
18 - Czujnik spalania stukowego - brak sygnału porównawczego z ECU
25 - Wtryskiwacz nr 1 - wysokie napięcie
26 - Wtryskiwacz nr 2 - wysokie napięcie
27 - Wtryskiwacz nr 3 - wysokie napięcie
28 - Wtryskiwacz nr 4 - wysokie napięcie
81 - Wtryskiwacz nr 1 - niskie napięcie
82 - Wtryskiwacz nr 2 - niskie napięcie
83 - Wtryskiwacz nr 3 - niskie napięcie
84 - Wtryskiwacz nr 4 - niskie napięcie


Kody dla silników c20ne, x20xev, c20xe, c25xe, c20let.

UKŁAD WTRYSKOWY I ZAPŁONOWY

zwarcie pinów A i B w złączu diagnostycznym

10 - Kody błędów nie zaprogramowane
12 - Rozpoczęcie procedury odczytu pamięci usterek / Brak błędów
13 - Sonda lambda - brak sygnału
14 - Czujnik temperatury cieczy chłodzącej - zbyt niskie napięcie
15 - Czujnik temperatury cieczy chłodzącej - zbyt wysokie napięcie
16 - Czujnik spalania stukowego
17 - Czujnik spalania stukowego 2 (v6)
18 - System regulacji spalania stukowego (ECU)
19 - Czujnik położenia i prędkości obrotowej - błędny sygnał
21 - Czujnik położenia przepustnicy - zbyt wysokie napięcie
22 - Czujnik położenia przepustnicy - zbyt niskie napięcie
23 - Czujnik spalania stukowego - uszkodzienie
24 - Czujnik przebytej drogi - brak impulsów
25 - Wtryskiwacz 1 - zbyt wysokie napięcie
26 - Wtryskiwacz 2 - zbyt wysokie napięcie
27 - Wtryskiwacz 3 - zbyt wysokie napięcie
28 - Wtryskiwacz 4 - zbyt wysokie napięcie
29 - Przekaźnik pompy paliwa - zbyt niskie napięcie
31 - Czujnik indukcyjny - brak sygnału o prędkości obrotowej (tylko przy włączonym zapłonie)
32 - Przekaźnik pompy paliwa - zbyt wysokie napięcie
33 - Czujnik ciśnienia w kolektorze - zbyt wysokie napięcie
34 - Czujnik ciśnienia w kolektorze - zbyt niskie napięcie
35 - Silnik krokowy - niewłaściwa liczba kroków
38 - Sonda lambda - zbyt niskie napięcie regulacji
39 - Sonda lambda - zbyt wysokie napięcie regulacji
41 - Przewód EST-B (2/3) - zbyt wysokie napięcie
42 - Przewód EST-A (1/4) - zbyt wysokie napięcie lub brak impulsów z układu zapłonowego (w przypadku pozostałych silników)
43 - Układ recyrkulacji spalin EGR (XEV)
44 - Sonda lambda - uboga mieszanka
45 - Sonda lambda - bogata mieszanka
47 - Zawór recyrkulacji spalin EGR (XEV)
48 - Zbyt niskie napięcie zasilania
49 - Zbyt wysokie napięcie zasilania
51 - Uszkodzona pamięć urządzenia sterującego ECU
52 - Stopień wyjściowy lapmki kontrolnej silnika - zbyt wysokie napięcie
53 - Stopień wyjściowy przekaźnika pompy - zbyt niskie napięcie
54 - Stopień wyjściowy przekaźnika pompy - zbyt wysokie napięcie
55 - Uszkodzone urządzenie sterujące ECU
56 - Stopień wyjściowy regulacji biegu jałowego - zbyt wysokie napięcie
57 - Stopień wyjściowy regulacji biegu jałowego - zbyt niskie napięcie
61 - Elektrozawór odprowadzania par paliwa - zbyt niskie napięcie
62 - Elektrozawór odprowadzania par paliwa - zbyt wysokie napięcie
63 - Przewód EST-B (2/3) - zbyt niskie napięcie
64 - Przewód EST-A (1/4) - zbyt niskie napięcie
65 - Potencjometr biegu jałowego - zbyt niskie napięcie
66 - Potencjometr biegu jałowego - zbyt wysokie napięcie
67 - Czujnik położenia przepustnicy - nie otwiera się wyłącznik biegu jałowego
69 - Czujnik temperatury powietrza - zbyt niskie napięcie
71 - Czujnik temperatury powietrza - zbyt wysokie napięcie
72 - Czujnik położenia przepustnicy - nie otwiera się wyłącznik pełnego obciążenia
73 - Przepływomierz powietrza - zbyt niskie napięcie
74 - Przepływomierz powietrza - zbyt wysokie napięcie
75 - Kontrola momentu obrotowego - zbyt niskie napięcie
76 - Kontrola momentu obrotowego - zbyt wysokie napięcie
79 - Ogranicznik mocy ETC (ang. Electronic Traction Control) - zbyt niskie napięcie
81 - Wtryskiwacz 1 - zbyt niskie napięcie
82 - Wtryskiwacz 2 - zbyt niskie napięcie
83 - Wtryskiwacz 3 - zbyt niskie napięcie
84 - Wtryskiwacz 4 - zbyt niskie napięcie
85 - Wtryskiwacz 5 - zbyt niskie napięcie
86 - Wtryskiwacz 6 - zbyt niskie napięcie V6
87 - Przekaźnik sprężarki klimatyzacji - zbyt niskie napięcie
88 - Przekaźnik sprężarki klimatyzacji - zbyt wysokie napięcie
92 - Uszkodzony czujnik położenia wałków rozrządu XEV
93 - Czujnik Halla - zbyt niskie napięcie
94 - Czujnik Halla - zbyt wysokie napięcie
95 - Hot start valve - zbyt niskie napięcie
96 - Hot start valve - zbyt wysokie napięcie
97 - Sygnał urządzenia sterującego ETC - zbyt wysokie napięcie (sygnał kontroli trakcji)
113 - Sterowanie ciśnienia doładowania - zbyt wysokie ciśnienie doładowania
114 - Bieg jałowy ciśnienia doładowania - powyżej wartości maximum
115 - Pełne obciążenie turbosprężarki - poniżej wartości minimum
116 - Ciśnienie doładowania - powyżej wartości maximum
117 - Zawór regulacyjny ciśnienia doładowania [Wastegate] - zbyt niskie napięcie
118 - Zawór regulacyjny ciśnienia doładowania [Wastegate]- zbyt wysokie napięcie
119 - Czujnik ciśnienia rury ssącej - zasięg / moc
121 - Sonda lambda 2 - mieszanka zbyt uboga
122 - Sonda lambda 2 - mieszanka zbyt bogata
123 - Przełącznik powietrza zasysanego - zawór elektromagnetyczny 1 - zablokowany
124 - Przełącznik powietrza zasysanego - zawór elektromagnetyczny 2 - zablokowany
125 - Czujnik ciśnienia rury ssącej - poniżej wartości minimum
126 - Czujnik ciśnienia rury ssącej - powyżej wartości maximum
129 - Recyrkulacja spalin - zbyt niskie napięcie
131 - Recyrkulacja spalin - zbyt wysokie napięcie
132 - Recyrkulacja spalin - błędny sygnał
133 - Recyrkulacja spalin 2 - zbyt wysokie napięcie
133 - Przełącznik powietrza zasysanego - zawór elektromagnetyczny 2 - zbyt niskie napięcie
134 - Recyrkulacja spalin 2 - zbyt niskie napięcie
134 - Przełącznik powietrza zasysanego - zawór elektromagnetyczny 2 - zbyt wysokie napięcie
135 - Zaburzenie pracy silnika - lampka kontrolna - zbyt niskie napięcie
136 - Urządzenie sterujące
137 - Obudowa urządzenia sterującego - zbyt wysoka temperatura
138 - Czujnik ciśnienia rury ssącej - zbyt niskie napięcie
139 - Czujnik ciśnienia rury ssącej - zbyt wysokie napięcie
143 - Immobilizer - brak/zły sygnał
144 - Immobilizer - brak sygnału
145 - Immobilizer - zły sygnał


UKŁAD WTRYSKOWY I ZAPŁONOWY

zwarcie pinów A i B w złączu diagnostycznym

10 - Kody błędów nie zaprogramowane
12 - Rozpoczęcie procedury odczytu pamięci usterek / Brak błędów
13 - Sonda lambda - brak sygnału
14 - Czujnik temperatury cieczy chłodzącej - zbyt niskie napięcie
15 - Czujnik temperatury cieczy chłodzącej - zbyt wysokie napięcie
16 - Czujnik spalania stukowego
17 - Czujnik spalania stukowego 2 (v6)
18 - System regulacji spalania stukowego (ECU)
19 - Czujnik położenia i prędkości
obrotowej - błędny sygnał
21 - Czujnik położenia przepustnicy - zbyt wysokie napięcie
22 - Czujnik położenia przepustnicy - zbyt niskie napięcie
23 - Czujnik spalania stukowego - uszkodzienie
24 - Czujnik przebytej drogi - brak impulsów
25 - Wtryskiwacz 1 - zbyt wysokie napięcie
26 - Wtryskiwacz 2 - zbyt wysokie napięcie
27 - Wtryskiwacz 3 - zbyt wysokie napięcie
28 - Wtryskiwacz 4 - zbyt wysokie napięcie
29 - Przekaźnik pompy paliwa - zbyt niskie napięcie
31 - Czujnik indukcyjny - brak sygnału o prędkości obrotowej (tylko przy włączonym zapłonie)
32 - Przekaźnik pompy paliwa - zbyt wysokie napięcie
33 - Czujnik ciśnienia w kolektorze - zbyt wysokie napięcie
34 - Czujnik ciśnienia w kolektorze - zbyt niskie napięcie
35 - Silnik krokowy - niewłaściwa liczba kroków
38 - Sonda lambda - zbyt niskie napięcie regulacji
39 - Sonda lambda - zbyt wysokie napięcie regulacji
41 - Przewód EST-B (2/3) - zbyt wysokie napięcie
42 - Przewód EST-A (1/4) - zbyt wysokie napięcie lub brak impulsów z układu zapłonowego (w przypadku pozostałych silników)
43 - Układ recyrkulacji spalin EGR (XEV)
44 - Sonda lambda - uboga mieszanka
45 - Sonda lambda - bogata mieszanka
47 - Zawór recyrkulacji spalin EGR (XEV)
48 - Zbyt niskie napięcie zasilania
49 - Zbyt wysokie napięcie zasilania
51 - Uszkodzona pamięć urządzenia sterującego ECU
52 - Stopien wyjściowy lapmki kontrolnej silnika - zbyt wysokie napięcie
53 - Stopien wyjściowy przekaźnika pompy - zbyt niskie napięcie
54 - Stopien wyjściowy przekaźnika pompy - zbyt wysokie napięcie
55 - Uszkodzone urządzenie sterujące ECU
56 - Stopien wyjściowy regulacji biegu jałowego - zbyt wysokie napięcie
57 - Stopien wyjściowy regulacji biegu jałowego - zbyt niskie napięcie
61 - Elektrozawór odprowadzania par paliwa - zbyt niskie napięcie
62 - Elektrozawór odprowadzania par paliwa - zbyt wysokie napięcie
63 - Przewód EST-B (2/3) - zbyt niskie napięcie
64 - Przewód EST-A (1/4) - zbyt niskie napięcie
65 - Potencjometr biegu jałowego - zbyt niskie napięcie
66 - Potencjometr biegu jałowego - zbyt wysokie napięcie
67 - Czujnik położenia przepustnicy - nie otwiera się wyłącznik biegu jałowego
69 - Czujnik temperatury powietrza - zbyt niskie napięcie
71 - Czujnik temperatury powietrza - zbyt wysokie napięcie
72 - Czujnik położenia przepustnicy - nie otwiera się wyłącznik pełnego obciążenia
73 - Przepływomierz powietrza - zbyt niskie napięcie
74 - Przepływomierz powietrza - zbyt wysokie napięcie
75 - Kontrola momentu obrotowego - zbyt niskie napięcie
76 - Kontrola momentu obrotowego - zbyt wysokie napięcie
79 - Ogranicznik mocy
ETC (ang. Electronic Traction Control) - zbyt niskie napięcie
81 - Wtryskiwacz 1 - zbyt niskie napięcie
82 - Wtryskiwacz 2 - zbyt niskie napięcie
83 - Wtryskiwacz 3 - zbyt niskie napięcie
84 - Wtryskiwacz 4 - zbyt niskie napięcie
85 - Wtryskiwacz 5 - zbyt niskie napięcie
86 - Wtryskiwacz 6 - zbyt niskie napięcie V6
87 - Przekaźnik sprężarki klimatyzacji
- zbyt niskie napięcie
88 - Przekaźnik sprężarki klimatyzacji - zbyt wysokie napięcie
92 - Uszkodzony czujnik położenia wałków rozrządu XEV
93 - Czujnik Halla - zbyt niskie napięcie
94 - Czujnik Halla - zbyt wysokie napięcie
95 - Hot start valve - zbyt niskie napięcie
96 - Hot start valve - zbyt wysokie napięcie
97 - Sygnał urządzenia sterującego ETC - zbyt wysokie napięcie (sygnał kontroli trakcji)
113 - Sterowanie ciśnienia doładowania - zbyt wysokie ciśnienie doładowania
114 - Bieg jałowy ciśnienia doładowania - powyżej wartości maximum
115 - Pełne obciążenie turbosprężarki - poniżej wartości minimum
116 - Ciśnienie doładowania - powyżej wartości maximum
117 - Zawór regulacyjny ciśnienia doładowania [Wastegate] - zbyt niskie napięcie
118 - Zawór regulacyjny ciśnienia doładowania [Wastegate]- zbyt wysokie napięcie
119 - Czujnik ciśnienia rury ssącej - zasięg / moc
121 - Sonda lambda 2 - mieszanka zbyt uboga
122 - Sonda lambda 2 - mieszanka zbyt bogata
123 - Przełącznik powietrza zasysanego - zawór elektromagnetyczny 1 - zablokowany
124 - Przełącznik powietrza zasysanego - zawór elektromagnetyczny 2 - zablokowany
125 - Czujnik ciśnienia rury ssącej - poniżej wartości minimum
126 - Czujnik ciśnienia rury ssącej - powyżej wartości maximum
129 - Recyrkulacja spalin - zbyt niskie napięcie
131 - Recyrkulacja spalin - zbyt wysokie napięcie
132 - Recyrkulacja spalin - błędny sygnał
133 - Recyrkulacja spalin 2 - zbyt wysokie napięcie
133 - Przełącznik powietrza zasysanego - zawór elektromagnetyczny 2 - zbyt niskie napięcie
134 - Recyrkulacja spalin 2 - zbyt niskie napięcie
134 - Przełącznik powietrza zasysanego - zawór elektromagnetyczny 2 - zbyt wysokie napięcie
135 - Zaburzenie pracy silnika - lampka kontrolna - zbyt niskie napięcie
136 - Urządzenie sterujące
137 - Obudowa urządzenia sterującego - zbyt wysoka temperatura
138 - Czujnik ciśnienia rury ssącej - zbyt niskie napięcie
139 - Czujnik ciśnienia rury ssącej - zbyt wysokie napięcie
143 - Immobilizer - brak/zły sygnał
144 - Immobilizer - brak sygnału
145 - Immobilizer - zły sygnał


ABS

zwarcie pinów A i K w złączu diagnostycznym

12 - Rozpoczęcie procedury odczytu pamięci usterek / Brak błędów
16 - Zawór elektromagnetyczny przedniego lewego obwodu hamulca - uszkodzenie zaworu
17 - Zawór elektromagnetyczny przedniego prawego obwodu hamulca - uszkodzenie zaworu
18 - Zawór elektromagnetyczny tylnego obwodu hamulca - uszkodzenie zaworu
19 - Przekaźnik zaworu - napięcie zasilania<5V w czasie>20ms
25 - Prędkość kół
zębatych - nieodpowiednia ilość zębów lub wymiar koła
35 - Przekaźnik pompy - uszkodzony przekaźnik lub obwód przekaźnika
37 - Włącznik świateł STOP - uszkodzenie włącznika lub w obwodzie włącznika
39 - Czujnik przedniego lewego koła - brak lub słaby impuls z czujnika
41 - Czujnik przedniego lewego koła - uszkodzony czujnik lub obwód czujnika
42 - Czujnik przedniego prawego koła - brak lub słaby impuls z czujnika
43 - Czujnik przedniego prawego koła - uszkodzony czujnik lub obwód czujnika
44 - Czujnik tylnego lewego koła - brak lub słaby impuls z czujnika
45 - Czujnik tylnego lewego koła - uszkodzony czujnik lub obwód czujnika
46 - Czujnik tylnego prawego koła - brak lub słaby sygnał z czujnika
47 - Czujnik tylnego prawego koła - uszkodzony czujnik lub obwód czujnika
48 - Zasilanie pojazdu - napięcie zasilania niższe niż 9,4V
55 - Sterownik - uszkodzenie sterownika
56 - Linia transmisji danych - za niskie napięcie

AUTOMAT

zwarcie pinów A i C w złączu diagnostycznym

12 - Rozpoczęcie procedury odczytu pamięci usterek / Brak błędów
17 - Elektromagnes 1-2 / 3-4 - za niskie napięcie
21 - Potencjometr przepustnicy - za wysokie napięcie
22 - Potencjometr przepustnicy - za niskie napięcie
25 - Zawór elektromagnetyczny 1-2/3-4 - za wysokie napięcie
26 - Zawór elektromagnetyczny 2-3 - za niskie napięcie
28 - Zawór elektromagnetyczny 2-3 - za wysokie napięcie
29 - Moment obrotowy przekładni MV - za niskie napięcie
31 - Obroty wejść.-poza skrzynią - brak sygnału
32 - Zawór ciśnienia przekładni MV - za niskie napięcie
33 - Zawór ciśnienia przekładni MV - za wysokie napięcie
34 - Zawór hamulca taśmowego - za wysokie napięcie
35 - Zawór hamulca taśmowego - za niskie napięcie
36 - Moment obrotowy przekładni MV - za wysokie napięcie
39 - Obroty wyjść. - poza skrzynią - brak sygnału
41 - Przekładnia silnik / skrzynia - uszkodzenie hydrauliki
43 - Połączenie z masa pojazdu - brak lub słabe połączenie
46 - Włącznik cofania - uszkodzenie włącznika
48 - Zasilanie pojazdu - za niskie napięcie < 9V
49 - Zasilanie pojazdu - za wysokie napięcie >16V
51 - Sterownik - uszkodzenie sterownika
56 - Dźwignia zmiany biegów - złe ustawienie
65 - Czujnik temperatury oleju w skrzyni - za wysokie napięcie
66 - Czujnik temperatury oleju w skrzyni - za niskie napięcie
77 - Przełącznik KICKDOWN - za niskie napięcie
82 - Dźwignia zmiany biegów - brak możliwości określenia położenia
83 - Moment obrotowy przekładni - za wysokie napięcie



ZA NISKIE NAPIĘCIE - ZWARCIE DO MASY
ZA WYSOKIE NAPIECIE - PRZERWANY OBWÓD
_________________


Status: ...
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group