To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Calibra Klub
Klub miłośników motoryzacji

Techniczne - Komputer pokladowy

Kora - 2010-12-30, 15:42

No właśnie, skoro czeski kosztuje 1300 to polski przynajmniej dwa razy tyle, bo wiesz Polak potrafi i jak chce to zarobi , hahahha
szafa - 2010-12-30, 23:08

dokladnie swiete slowa hehe polak potrafi;d
Kiler - 2010-12-31, 06:56

uklad zegarka po zaniku pradu docelowo bedzie zasilany bateria co oznacza nie tyle podtrzymanie zegara co jego odliczanie czasu podobno nawet do dwoch lat.
W praktyce cali moze stac bez akumulatora przez jakis czas, po podlaczeniu aku na bc bedzie nadal aktualna data i godzina :P a nie 00:00 :D

milimetr - 2010-12-31, 12:48

Grabarz1987 napisał/a:
To ładne nam prezenty kolega Kiler sprawi :)

Powiedzmy wszyscy "dziękujemy" :D


Dziekuję - będzie ładnie pasaował :)

Kiler - 2011-01-01, 00:31

Przy wylaczonej stacyjce:


Po przekreceniu zaplonu:


Odczyt temperatury z dwoch czujnikow:


Data i czas:


:P

Bartek - 2011-01-01, 12:30

Odczytasz temperaturę z seryjnego czujnika w zderzaku czy będziesz wymieniał ?
Kiler - 2011-01-01, 13:19

czujnik w zderzaku musze wymienic ale wiazka z kostka zostaje.
jeden czujnik kosztuje niecale 5 zl :P

Bartek - 2011-01-01, 13:23

Ale chodzi mi o to, czy montaż tego BC będzie wymagał wymiany czujnia na inny.
Kiler - 2011-01-01, 13:27

Cytat:
czujnik w zderzaku musze wymienic


Musialbym rozebrac czujnik GM bo nie wiem co tam w srodku siedzi.
Czujniki temperatury z ktorym ja korzystam od razu reaguja na zmiane temperatury z dokladnascia do 0.1 i sa to cyfrowe czujniki Dallasa :D
Wszystkie czujniki sa podlaczone na jednej szynie co umozliwia podlaczenie nawet kilkudziesieciu czujnikow.

[ Dodano: 2011-01-01, 13:32 ]
Troche o czujnikach temperatury:

Cytat:

każdy układ ma unikalny 64-bitowy numer seryjny, co umożliwia podłączanie i identyfikacje wielu termometrów na jednej magistrali
do pomiaru nie wymagana jest kalibracja
napięcia zasilania 3.0V - 5.5V
zakres mierzonych temperatur : -55°C - +125°C

Bartek - 2011-01-02, 11:52

Znam te czujniki, w takim razie proponuję Ci jeszcze zrobić pomiar dokładny temperatury płynu chłodzącego (np czujnik jeden na obudowe termostatu). Wiadomo że wskaźniki na zegarach mają kiepską dokładność a cali i układ chłodzenia to zawsze problem. Możesz zrobić np alarm dźwiękowy gdy temp zbliża się do 98C ;)
Kiler - 2011-01-02, 12:15

Nigdy nie mialem w v'ce problemu z temperatura plynu, podczas jazdy rzadko kiedy mi sie wlaczaja wentylatory ... moze dlatego ze mam taki jakis magiczny zielony plyn ktory nie zamarlz tak jak cali kiedy stala caly miesiac u grabka :D
Pomysl nie glupi jednak narazie nie planuje zalozenia wiecej niz dwoch czujnikow.

Bartek - 2011-01-02, 20:50

W v-ce owszem nie ma tego problemu, za to NE i XE lubią się przegrzewać.
Anonymous - 2011-01-03, 16:55

Łukasz to musimy się zgadać co z tym BC
wozik - 2011-01-04, 21:23

Widze progres pracy,fajnie ci to wychodzi:)
Kiler - 2011-01-06, 12:02

Uklad zegara wystarczy raz zaprogramowac i odlicza sobie ladnie date i godzine dzieki podtrzymaniu bateryjka :P


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group