To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Calibra Klub
Klub miłośników motoryzacji

Tuning mechaniczny - Tuning mechaniczny silnika C20NE

Bartek - 2008-04-23, 23:16
Temat postu: Tuning mechaniczny silnika C20NE
Witam,

Jak w temacie, jeżeli chcesz wiedzieć jak się zabrać do tuningu mechanicznego silnika C20NE zerknij najpierw tu:
LINK

I jeszcze troszkę o modyfikacji przepustnicy:
LINK

domi32 - 2009-01-15, 11:43

i ktos sie klocil ze nie mozna zmodyfikowac C20ne
a jednak sa tez inne sposoby jakby chociaz walek z SEH i tloki z LETa
filtr klasyczny z K&N modyfikacja przepustnicy i juz mamy jakies skrome 135-140km

Bartek - 2009-01-15, 14:03

No z tym 140km to troszkę przesadziłeś, nie tak łatwo wycisnąć tyle z 20NE przy n/a. Ale popieram wszystkich którzy dłubią przy 20ne, ja chwilowo zaprzestałem inwestycji w silnik... może to ta zima :)
marek-rz - 2012-09-04, 17:13

Ja mam silnik c20ne z głowicą i ssącym z 18e plus sterownik z seh-a ładnie się odpycha :) )
kwitek153 - 2013-02-01, 11:49

Panowie odświeżę temat bo mam pomysł z po modzeniem takie silniczka tylko pytanie czy to ma sens
mam silnik z obróconą panewką C20NE
planuję zrobić tak
-wał
-tłoki od XE
-pierścienie nowe
-panewki nowe
-obróbka głowicy
-polewanie kanałów dolotowych/wydechowych
-planowanie głowicy
-kolektor 4-2-1
ile bym mógł wtedy uzyskać ?
ewentualnie wałek od SEHA i komp
ile bym mógł wtedy uzyskać ?

bo jak wynik był by marny to lepiej wsadzić XEi się nie bawić także narazie się pytam :)

yano - 2013-02-02, 21:11

takie setapy już były, granice 130-135 kuniów, moim zdaniem ten silnik średnio się opłaca sie modzić.
Bartek - 2013-02-06, 21:45

Błedów masz sporo bo silnik bedzie niepewny...
Najprostrzym modem to:
1. zrobienie z niego seh-a czyli wałek SEH i tłoki (lub zamiast wymiany tłoków splanować glowicę ale nie znam wysokosci)
2. wyrzucasz katalizator i w jego miejsce wstawiasz tłumik dedykowany do 20SEH
To już Ci daje 130PS
3. kolektor wydechowy 4-2-1 XE + flansza z NE
4. kolektor dolotowy lexmaula

Nie zdążyłem zmierzyć jaką moc i moment miała cali po takich modyfikacjach ale 20XE miały z nią problemy (oczywiscie póki nie założyłem klimy :) )
Plusy to ma ogromne bo zyskujesz elastyczność ośmiozaworówki, ktora odpycha się jak szesnastka. Dzięki czemu masz duuuużo ładniejszy wykres czyli łagodniejszy przebieg momentu i to od nizszych obrotów + szybciej osiągasz max moc. To jak porównać diesla do benzyniaka. W sprincie nie różnią się aż tak wiele, ale w codziennej jeździe po mieście ten diesel będzie dawał większą frajdę z jazdy w nizszych partiach obrotów jak wysokoobrotowa szesnastka. Silnik nagle zaczął oddychać i to czuć dosyć mocno..
Do tego oczywiście spadek spalania - TAK, bo C20NE jest zbyt slaby i męczy się ciągnąc masę calibry, za to 20SEH to niezniszczalna alternatywa dla kogoś kto szuka alternatywy pomiędzy mocą a spalaniem. Różnica w spalaniu jest spora.....

P.S. AHA ! najważniejsze !!! potrzebujesz wsad 20SEH pod ECU 20NE... Koszt na allegro około 200PLN aktualnie,inaczej musisz wymienić wiązkę + ECU na te z 20SEH. Nieopłacalne zupełnie bo średnio zaawansowany elektronik dysponujacy stacją lutowniczą wylutuje Ci EEprom i w jego miejsce wlutuje podstawię, potem już tylko wkładasz scalaka kupionego na allegro i nagle auto zyskuje drugą młodość (zależy oczywiście od kondycji silnika przed modyfikacjami).

Gutek - 2013-03-21, 23:58

kilka nieścisłości...

po pierwsze-kolega kiedykolwiek rozbierał ecu ?
po drugie-kolega porówna sobie ostrości krzywek wałka z seh-a i wałka z 1.8E i oczywiście seryjnego wałka....nie ma sensu wprowadzać innych w bląd że wałek z seh-a to dobre rozwiązanie.( porównaj różnicę ostrości krzywek)
po trzecie...nie polecał bym pozostawać przy wiązce z calibry- przede wszystkim przez przepływkę klapową - lepiej pakować wiązkę z astry- tam już wszystko było na "gorący drut" mapy paliwowe-standardowo wrzucamy do kompa z astry.

nie to żebym chciał się kłucić-ale na jednostkach opla zjadłem zęby...

Potwierdzam słowa Yano- ne to nie najlepsza baza na modzenie.- to zupełnie nie opłacalne.

Bartek - 2013-03-27, 17:12

Gutek - 2013-03-21, 23:58 napisał/a:
kilka nieścisłości...

po pierwsze-kolega kiedykolwiek rozbierał ecu ?


No raczej, chyba nie ma innego sposobu na wylutowanie epromu i wlutowanie w jego miejsce podstawki pod kolejny ?

Cytat:

po drugie-kolega porówna sobie ostrości krzywek wałka z seh-a i wałka z 1.8E i oczywiście seryjnego wałka....nie ma sensu wprowadzać innych w bląd że wałek z seh-a to dobre rozwiązanie.( porównaj różnicę ostrości krzywek)


Po pierwsze - zerknij na datę posta.
Po drugie - jak na razie to Ty wprowadzasz ludzi w błąd, nie napisałeś nic odnośnie problemów z obrotami biegu jałowego - może rozwiniesz zatem temat odnośnie 1.8E ?

Cytat:

po trzecie...nie polecał bym pozostawać przy wiązce z calibry- przede wszystkim przez przepływkę klapową - lepiej pakować wiązkę z astry- tam już wszystko było na "gorący drut" mapy paliwowe-standardowo wrzucamy do kompa z astry.


A to już zależy od tego co chcemy osiągnąć - stabilny stuningowany w ramach rozsądku silnik do jazdy na codzień, czy może maks co można z niego wyciągnąć nie uturbiając.

Cytat:

nie to żebym chciał się kłucić-ale na jednostkach opla zjadłem zęby...

Potwierdzam słowa Yano- ne to nie najlepsza baza na modzenie.- to zupełnie nie opłacalne.


Ale temat brzmi "tuning mechaniczny silnika C20NE" a w jego treści chodzi o sposoby tuningu. Swap nie jest sposobem tuningu (a już szczególnie tuningu C20NE).
Poza tym większość XE miała problemy z moim seh-em, a był wiele elastyczniejszy do jazdy na codzień.

Gutek - 2013-03-30, 17:32

ad1- tutaj Cię nie zrozumiałem i faktycznie masz rację...

trzeba wylutować eprom i albo lutowoać podstawę tak jak napisałeś i wciskać eprom, albo pakować inny eprom na stałe-czyli lutować...

ad2-
ostrość krzywek--->
wałek seryjny-273 stopni
wałek seh- 274 stopni
wałek 1.8-297 stopni

same cyfry chyba mówią wszystko...przerobiłem wszystkie u siebie :)

ani kultura pracy się nie zmieniała-jak to piszą na różnych forach...silnik pracował za każdym razem równo i trzęsło nim.


przepis na mocne 8v

-dół od 16v (tylko dlatego że tłoki mają inne podebrania) doły pasują zamiennie.
-głowica seh,-różnica w zaworach
-wałek+pół głowiczka+aparat zapłonowy 1.8- kolosalna różnica między serią i seh
-kolektor dolotowy lexmaull,Irmscher, lub od 1.8 (przy 1.8 zakładamy też przepustnicę inną)
-kolektor wydechowy 4-2-1
-wiązka + ecu z astry 8v ( bo tam przepływka jest na gorący drut)
-przepływka na gorący drut a nie klapkowa jak jest w większości NE
- wydech przelot
- dolot dobrze odseparowany od komory silnika
-porting+planowanie głowicy na maxa
-odelżny zamach- najlepiej od OTOCZAKA
-wtryskiwacze od xe
-wszystko najlepiej wystroić na DET 3 ewentualnie na seryjnym ecu,albo zastosować w ostateczności wsad z seh-a
i jeszcze kilka innych bzdetów o których już nawet nie pamiętam




ja miałem w sumie SEH-a z wałkiem od 1.8, lekki zamach od Otoczaka,kolektor 4-2-1, wydech o poszerzonej średnicy,kolektor dolotowy Lexmaull,wtryski z xe,elektyka i komp z secha-jeszcze innych kilka pierdołek o których już nawet nie pamiętam

SILNIK PRACOWAŁ IDEALNIE.WAŻNE ŻEBY ZAMACH BYŁ DOBRZE WYWAŻONY -dlatego polecam Otoczaka

Dembon - 2013-03-31, 18:48

Potwierdzam słowa Gutka sam u siebie przerabiałem tuning 8V tylko bez góry z 1.8...najbardziej byłem zadowolony z 4-2-1 wydechowego i lekki zamach auto ładnie się wkręca na obroty-minus lekkiego zamachu szybkie wchamowanie silnika niż na seryjnym zamachu
Bartek - 2013-04-02, 22:14

Gutek ale ja mówiłem o tym, mój setup to:
1. wałek i tłoki SEH
2. dolot lexmaul
3. wydech 4-2-1 z 20XE
4. eprom (nie polecam wylutowania/wlutowania, lepiej jednak wstawić podstawkę).

I to "na tyle jeżeli chcesz mieć samochód do jazdy na codzień, którym zrobisz ~20 tys km rocznie".
Gdybym miał pisać o podnoszeniu mocy z myślą że to auto ma robić 200km rocznie to bym polecał tylko uturbienie gdzie 1.8E nie ma sensu (chociaż wiele więcej nie da niż setup z SEH-em)

P.S.
Po co wkładać cały dół z 16V i górę (wałek) z SEH ???? Nie łatwiej zrobić swapa na XE ?????? Przecież trzeba cały silnik wytargać ????

Gutek - 2013-04-03, 10:33

z wałkami 1.8e i seh to takie same koszta i taka sama zabawa... a mało kto przegląda dokładne specyfikacje wałków i ich ostrości... różnica 1 stopnia między serią a seh-em to bardzo mało-wręcz nieopłacalnie mało..

róznica między serią a 1.8e---sam oceń.-to już ma sens...

Poza tym jak pisałem Ci... ja w czasach jak jeździłem 8v i przy niej grzebałem też robiłem około 18-20 tysięcy rocznie.i jak wszystko zrobisz z głową,masz nowe poduchy,dobrze wyważony zamach to na jałowym biegu stawiasz szklankę z woda i ona musi stać...

opinie z internetu najczęściej zamieszczają ludzie którzy nie patrzą co pchają...poduchy powyrywane,koła zamachowe toczone na tokarkach-byle tylko lżejsze było.

a odpowiadając na Twoje pytanie--po co dół od 16v...
TO JEST TEMAT O TUUNINGU 8V---A PODANY PRZEZE MNIE PRZEPIS JEST JEDNYM Z LEPSZYCH,JAK NIE NAJLEPSZYM ROZWIĄZANIEM...

a sam od siebie dodam po raz kolejny-lepiej swapa zrobic niż grzebać 8v

Bartek - 2013-04-03, 16:48

Nie czytałeś mojego posta bo jeśli aż tak się w to pakować wyciągając silnik, kupując dół od XE, górę od 1.8E to lepiej uturbić i tu się chyba zgodzisz i akurat TO jest najlepszym rozwiązaniem - nie dół z 16V.
yano - 2013-04-03, 17:13

a i tak najlepiej wrzucić 16v, masz dół obrotów z 8v i górę której w 8 nie uzyskasz kosztami swapa, szybko tanio sprawnie. tak czy inaczej ósemek się nie tjuninguje, chyba że dla satysfakcji.


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group