To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Calibra Klub
Klub miłośników motoryzacji

Techniczne - Kilka problemów z C20XE

Zimek - 2014-07-04, 22:57
Temat postu: Kilka problemów z C20XE
Cześć,
mam kilka problemów, mam nadzieję nie wielkich problemów ze swoją C20XE, trochę pomógł mi Dembon, ale że akurat wyjechał to o resztę postanowiłem zapytać Was, a więc problem jest podobno znany wtajemniczonym, otóż podczas wolnej jazdy auto lekko faluje i jak go nie wysprzegle to potrafi czasem wpaść w żabkę, kiedy dodaje więcej gazu problem znika. Uprzedzając ew. zapytania to wszystkie trzy poduszki silnika i skrzyni wymienione, kable, świece, kopułka, palec też, ponoć problemem może być regulator ciśnienia paliwa :)

Dodam że na postoju silnik pracuje równo, nie faluje, a jedynie słychać minimalną nierównomierną pracę silnika, jak jest zimny to czasem (bo nie zawsze) obroty lekko skaczą 1-1,2k, a po chwili już się normują w okolicach 1k, prócz tego podczas szybszej dynamicznej jeździe podczas wysprzęglania obroty skaczą do około 2k i pomału opadają, gdzie kiedyś tego nie było.

Kolejny problem to taki że podczas jazdy od ok. 80 do 120 km/h odczuwam wibracje na kierownicy, powyżej 120 uspokaja się, ale znowu podczas hamowania odczuwalne są niewielkie wibracje na kierownicy. Jak myślicie co to może być? :)
Zasilanie: tylko benzyna.

Pozdrawiam
Zimek

krychu - 2014-07-05, 06:51

jesli chodzi o wibracje to albo kola masz niewywazone albo tarcza krzywa.
Kiler - 2014-07-05, 06:59
Temat postu: Re: Kilka problemów z C20XE
Zimek napisał/a:


Kolejny problem to taki że podczas jazdy od ok. 80 do 120 km/h odczuwam wibracje na kierownicy, powyżej 120 uspokaja się, ale znowu podczas hamowania odczuwalne są niewielkie wibracje na kierownicy. Jak myślicie co to może być? :)
Zasilanie: tylko benzyna.



Co do XE to sie nie wypowiem za bardzo bo mam Vke, lecz podmienilbym regulator paliwa ew. podpial cali do OS.

Co do wibracji to ja tez je mialem ale od 120 km/h, znikaly powyzej 160 :P
Kola mam wywazone, pierscienie centrujace kupione idealnie na wymiar, dystanse dobrze zalozone, hamulce sa OK a mimo to przy hamowaniu kierownica mi tez wibruje :-|

Zimek - 2014-07-05, 22:46

Dzięki Panowie, felgi kupiłem nowe, opony używane w listopadzie, jeździłem na nich raptem miesiąc i zmieniłem na zimowe stalówki, po zimie nie wyważałem, więc może faktycznie coś z nimi nie tak. Co do regulatora to widziałem były 3 modele od Bosha, sprawdzę który mam i dam znać. Killer Ty handlujesz częściami? Dembona nie ma...
krychu - 2014-07-06, 09:13

kiler zglos sie do egzorcysty moze on pomoze :D
Kiler - 2014-07-06, 14:01

Zimek napisał/a:
Killer Ty handlujesz częściami?


Troche czesci po rozbiorce mi zostalo :P

[ Dodano: 2014-07-06, 14:02 ]
krychu napisał/a:
kiler zglos sie do egzorcysty moze on pomoze :D


Egzorcysta tu nie pomoze :D

Zimek - 2014-07-10, 19:00

Kiler wyczaiłem pod maską jedną ciekawostkę, to tak raczej nie powinno wyglądać, tylko tam powinien być wężyk w całości, zerknij proszę na te fotki :)

https://imageshack.com/i/4x23a68bj
https://imageshack.com/i/cx55c9c7j

wyjąłem tą rurkę z tego węża, to kawałek plastikowej rurki... :-o

Kiler - 2014-07-10, 20:03

musialbys wymienic ten wezyk, to jest podcisnienie do regulatora paliwa
Michu85 - 2014-07-10, 21:33

witam
podpinam się pod wasz post bo sam nie wiem jak założyć nowy ,
chodzi o to że dziś przestał mi działać obrotomierz , zegar ciśnienia oleju i zegar ładowania jak myślicie co może być przyczyną ?
pozdrawiam Michu85

Kiler - 2014-07-10, 21:40

sprawdz bezpieczniki, pod maska jest takie okragle zlacze z kablami, rozepnij je i sprawdz piny
Zimek - 2014-07-17, 21:31

Wstępnie problemy zażegnane. Problemem były 2 błędy w sterowniku: 31 i 94. Z tego co wyczytałem na necie to są standardowe błędy w silnikach opla, które powodują tego właśnie problemy które ja miałem.
Co do bicia na kierownicy wystarczyło wyważyć koła :)

Teraz jeszcze została wymiana całego przedniego zawieszenia i założenie małej wisienki na torcie w postaci short shiftera z nowym zestawem naprawczym :)

[ Dodano: 2014-08-09, 18:42 ]
Killer, Twoim zdaniem jako znawcy, czujnik wału i ten co jest za kopułką od obrotów silnika kupić z Toprana czy dołożyć i kupić np. Febi ?



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group