To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Calibra Klub
Klub miłośników motoryzacji

Techniczne - swap 2,5v6

devers - 2011-01-27, 08:36
Temat postu: swap 2,5v6
Witam wiem że na tym forum są osoby które robiły swap n 2.5v6 Jeśli możecie to napiszcie jak to wygląda z czym są problemy czy trzeba zmieniać komputer itp ja sam myślę nad swap-em
i waham się troszkę bo nie do końca wiem co mnie czeka Jak będe wiedział co i jak i z czym są problemy to łatwiej będzie mi się zdecydować bo będę sie mógł odpowiednio przygotować i nastawić myślę też że więcej osób myśli o takiej przeróbce swojej CALI więc temat może być pożyteczny

Kiler - 2011-01-27, 12:31

Potrzebujesz mniej wiecej to samo co ma Mario na aukcji: http://allegro.pl/silnik-...1431127154.html

a tak na marginesie to uzywalbys znakow interpunkcyjnych, bo piszesz wszystko jednym zdaniem.

yano - 2011-01-27, 17:30

Kiler napisał/a:
a tak na marginesie to uzywalbys znakow interpunkcyjnych, bo piszesz wszystko jednym zdaniem.

tchu brakuje...
Swoją drogą, też mi nieraz po głowie swap chodzi, ale weź to potem naprawiaj... Kiler ile to Cie będzie kosztowała chłodniczka? no właśnie...

Kiler - 2011-01-27, 17:33

Nic, jak wiadomo wymienialem C25XE na X25XE wiec mam osprzet ze starego silnika :P uzywki na allegro 100-300 zl, jest tego pelno bo sa zamienne nawet z X30XE i innych :P
yano - 2011-01-27, 17:42

Taa używki.. a po miesiącu albo dwóch znowu 3 stófy, nowa widziałem za tauzena prawie. A z tego co się orientuję to częsta przypadłość w Vsześć, to nie zmienia faktu że dzwięk tego silnika robi robote i choć by dla tego warto swapować :sweet: :sweet:
Jak zarżnę swoje osiemfau to jedyny słuszny wybór padnie i tak na V6 dobrze że moja żona tego nie czyta :devil:

Kiler - 2011-01-27, 17:48

yano napisał/a:
A z tego co się orientuję to częsta przypadłość w Vsześć


Powiem Ci ze do momentu jak cali jezdzila to nie bylo problemu, stala miesiac u Grabka (dzieki Grabek za miejsce postojowe :P ) i niestety caly silnik przemarzl. Teraz wychodza problemy. Najpierw cewka, teraz chlodniczka. C25XE mialem caly sprawny przez dwa lata od momentu kupna az zawor chwycil, a tak to nie dokladalem ani zlotowki. Praktycznie w wymiane silnika tez nie dolozylem ani grosza 8-)

yano - 2011-01-27, 18:00

Hehe Grabek chcesz się do czegoś przyznać? :P może ona wcale nie przemarzła :P
Ale na poważnie, to jest fakt że jak auto stoi to się psuje, miałem tak z nissanem, miałem tak z naleśnikiem (caliną :P ), zawsze coś po dłuższym postoju padnie...
Wracając do tematu, koledze życzę powodzenia w swapie :) lepiej zmieniać silnik niż markę :P

Anonymous - 2011-01-27, 18:07

Hm robiłem kiedyś takiego swapa w mojej Cali.
Są dwa rodzaje swapu na v-ałkę.

1. swap niekompletny
2. swap kompletny

Ja u siebie miałem wszystko z V-ałki prócz zawieszenia.

ad. 1
Silnik wraz z alternatorem i rozrusznikiem, kolektory (ssący i wydechowe), osprzęt silnika typu, obudowa filtra powietrza, przepływka, węże z dolotu jak i z chłodzenia, wiązka silnika, komputer sterujący i jakieś tam duperelki.
Powiem szczerze że Calibra po takim swapie jest jak rozpadający się pocisk rozpryskowy. Tz, totalne gówno!!!!! Jeździsz i czekasz aż się cos znowu sypnie. Totanie nie polecam.
Na dodatek pod taki silnik muszisz zapnąc conajmniej skrzynie F20 a i tak szybko Ci padnie. Alternatywa to oryginalna F25. Zapomnij o ABS jak i o tym że licznik z (V-ałki) będzie Ci działał. On bieże sygnał nie ze skrzyni tylko z ABS no a ABS-u nie ma.
itp itd szkada gatki :P


ad. 2
Taki swap robiłem u mnie !

Silnik wraz z alternatorem i rozrusznikiem, kolektory (ssący i wydechowe), kompletny wydech, skrzynia F25, osprzęt silnika typu, obudowa filtra powietrza, przepływka, węże z dolotu jak i z chłodzenia, wentylator na alternaro, chłodnica, pompa do chłodnicy na wyłączony obieg, wiązka silnika jak i caławiązka z samochodu, komputer sterujący, pompa ABS nowszy typ (i małe modyfikacje by dziłało) :) licznik, zbiorniczek wyrównawczy, zboirniczek spryskiwaczy, pokrywa na silnik, dolot do wentylatora z altka, gałka zmiany biegów wraz z wybierakiem, pompa wspomagania na gróby pasek.

No i tego co nie miałem Hamulce, bardzo ważne. Bo z Nei Xe są niewystarczające na tą moc i ciężar.

Tak na szybko :) Jak mi się coś przypomnie to Ci napiszę jeszcze.

Mój komentarz jest taki. Albo kochasz swoją Cali i fundujesz jej swap :)
Albo sprzedajesz swoją i kupujesz orginalną v-ałkę a to napewno taniej Cę wyjdzie niż swap.
najlepiej zrobić raz a porządnie.

devers - 2011-01-27, 18:12

Dzięki za odpowiedź.Teraz muszę przemyśleć co dalej bo pojawiła mi się możliwość zamiany na V6 fifti fifti.
Grabarz - 2011-01-27, 18:53

yano napisał/a:
Hehe Grabek chcesz się do czegoś przyznać? :P może ona wcale nie przemarzła :P

Cicho bądź, nie skapnął się wtedy to i teraz nic nie zobaczy :P

ps: Tak naprawdę to przez ten miech zrobiłem przekładkę na silnik z poloneza, tylko go wcześniej umyłem :D

Bartek - 2011-01-27, 20:00

Jak tani swap to tylko na 20XE.
A najlepszym rozwiązaniem jak chcesz TANIO to wyremontuj swoje 20NE, albo najpierw sprawdź jaką mocą dysponujesz bo pewnie w okolicach 100PS.
Jak wyremontujesz lub zrobisz z tego zdrowego 20SEH + ewentualne strojenie to osiągniesz 135-140 PS, dobrą elastyczność, małą awaryjność, nadal niskie koszta eksploatacji, dobrą współpracę z gazem, itp itd czyli zalety 8v.
A wierz mi, że różnica między okolicą 100 czy tam 105 koni większości 20NE a zdrowym 20SEH czyli zaledwie różnica 30PS jest odczuwalna na prawdę bardzo.
To moje zdanie, po prostu nie uważam by Polska i polskie drogi nadawały się na takie moce jakie oferują v6 czy let, pomijam koszty jakie to za sobą ciągnie.

Meon - 2011-01-27, 20:11

Żadnego modowania NE to jest moim nie opłacalne nie będziesz miał takiej mocy jak w xe. Koszt xe to silnik ok 2000 (cena z dnia jak ja kupowałem) (skrzynia jest plug nad play) + kolektor ssący wydechowy, nawet reszta wydechu z 8v podjedzie. wiązka kompa i obudowa filtra z przepływka Tanim kosztem masz xe i wszystko pasuje nic przerabiać nie trzeba :) jak co możesz smiało pisać. Chętnie udzielę informacji :) w Xe jak włożysz inne wałki też będziesz miał ok 170 ps + oczywiście strojenie.
Bartek - 2011-01-27, 21:33

Tak mówisz ? A ja śmiem twierdzić że będziesz miał duże problemy uciec mojemu 8v jeżeli w ogóle uciekniesz :D

Zresztą Seweryn może potwierdzić, sam był w szoku jak jechał :)

Meon - 2011-01-27, 21:39

a cena tych twoich modów Łączna, tu masz tylko koszt silnika wyciągasz wkładasz plug and play 8-) . Ja tam się z 20seh nie stawałem jeszcze na kresce. ;p
Bartek - 2011-01-27, 21:46

Cena powiadasz ? A proszę:
1. Silnik 20SEH : 320 zł z transportem
2. Koszty przekładki (tu różnie ale generalnie tanio bo przecież osprzęt ten sam).
3. strojenie - koło 700, chip z niemiec - koło 250
4. kolektor wydechowy z XE 4-2-1 + flansza: jakieś 150
5. Remont głowicy: jakieś 200

Razem masz max 1000 zł do tego przynajmniej WIESZ CO MASZ pod maską :)

P.S. Chociaż ja zapewne troszkę straciłem przez montaż klimy :)



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group